درباره دوره
استفاده از بازاریابی که واژه نارسا و در عین حال جا افتاده و مصطلح برای Marketing است. برای همه شرکتها و سازمانهایی که درصدد هستند بدون تسلیم در برابر تغییر حضوری آگاهانه در بازار داشته باشند. ضرورت دارد. آنها باید تلاش نمایند تا سیاستهای درست بازاریابی سهم بازار مناسبی را بدست آورند.
با عرضه محصولی خوب با قیمتی مناسب به کارگیری روشهای مطلوب توزیع استفاده از تبلیغات آگاه کننده و جهت دهنده شناسایی رقبا، فرصتها و تهدیدهای محیطی، سهم بازار خود را افزایش دهند و با خلاقیت، ابتکار، انعطاف پذیری و تطبیق منابع نیازها وخواسته های مشتریان داخلی وخارجی علاوه بر افزایش سهم بازار و مشتریان خود را حفظ نمایند.
بازاریابی جهت هر حرکت آگاهانه وهدفمند در بازار امروز ضرورت دارد. بازاری که دیگر نه مرز می شناسد و نه مشتری خاص در نظر دارد. جهانی شدن بازار پدیده ای است که به تدریج چهره خود را نمایان می سازد. امروز شعار بازاریابی با یک جمله کوتاه خلاصه می شود.“جهانی بیندیش، محلی عمل کن“
سازمان مدیریت صنعتی به پشتوانه بیش از ۴۰ سال سابقه انجام پروژه های متعدد تحقیقاتی، مشاورهایوآموزشی،شناخت واقعبینانهای از مسائل و نیازهای مدیریت کشور به دست آورده و میکوشند این دستاوردها را در خدمت توسعه اقتصادی کشور قرار دهد.
کارشناسان بازاریابی سازمان مدیریت صنعتی تلاش میکنند تا تجربیات خود را در اختیار نهادهای سیاستگذار، برنامهریز، و همچنین سازمانهای دولتی و خصوصی کشور قرار داده و از این طریق گامی در جهت اعتلا و توسعه ملی بردارند.
پیشنیاز
دیپلم
سرفصل
روانشناسی و مدیریت ارتباط با مشتری CRM
تعریف روانشناسی، مدیریت، ارتباط و مشتری
جایگاه روان شناسی سازمانی از دیدگاه فرد شاغل و سازمان
بازاریابی نوین و جایگاه مدیریت ارتباط با مشتری
خطاهای ادراک و تاثیر آن بر شناخت خود و مخاطب
چیستی CRM
جایگاه CRM در چرخه بازاریابی سازمان
چهارچوب عملیاتی و اجرایی CRM
روشهای تقسیم بندی و شناخت مشتریان
آشنایی با مدیریت دانش مشتریان
باشگاه مشتری و چیستی آن
روشهای افزایش سهم از مشتری و حفظ ارتباطات بلندمدت با مشتری
سنجش رضایت مشتری و روشهای وفادار سازی مشتریان
مدیریت بازاریابی
اصول و مبانی بازاریابی با نگرش استراتژیک
آنچه مدیران از تحقیقات بازاریابی باید بدانند
مدیریت استراتژیک بازاریابی (STP )
مدیریت ترویج و تبلیغات تجاری
مدیریت برند وچگونگی ارتقاء خوشنامی سازمان
سیاست گذاری محصول (کالا و خدمت)
سیاست گذاری قیمت گذاری
سیاست گذاری توزیع
پیاده سازی و کنترل عملیات بازاریابی
چالشهای بازاریابی و توصیه های کاربردی بازاریابی در عصر حاضر
تبلیغات و تکنیک های پیشبرد فروش
خصوصیات فروشنده حرفه ای
شرح وظایف و مسئولیت های یک فروشنده
نحوه صحیح آغاز فرآیند فروش
شناخت انواع نیاز های مشتری
مذاکره روی قیمت
روش های خاتمه فروش
ترویج فروش
ابزارهای پیشبرد فروش و تخفیفات
اخلاق حرفه ای فروشندگی
مدیریت برند
برند چیست و مفهوم آن در عصر حاضر چه می باشد؟
متولی برند در سازمان ها
مزایای برند سازی برای سازمان ها
استراتژی برند و لزوم آن
فرایند تدوین استراتژی برند
قواعد نام گذاری در حوزه کسب و کار
اهمیت حمایت از نام و نشان تجاری
شرایط ثبت نام و نشان تجاری
دلایل مخالفت با یک نام و نشان تجاری
مدیریت فروش
جایگاه فروش در علم مارکتینگ وطراحی ارتباطات حوزه فروش
وظایف سرپرستان نیروهای فروش
اصول وفنون مذاکرات حرفه ای فروش ومدیریت وصول مطالبات
تکنیکهای ارتباط موثر ومهارتهای ارتباط با مشتریان شاکی
نگرشی بر تیپهای شخصیتی وهوش هیجانی
حضورموثر درنمایشگاه های تجاری ومهارتهای فروش تلفنی ونامه نگاری تجاری
مهمترین نکات تحقیقات بازاریابی در فروش موثر ومهندسی پیش بینی فروش
بهره گیری موثراززبان بدن در فروش حرفه ای وطبقه بندی مشتریان ومشتری نوازی
اصول صادرات موفق
مهمترین چالشهای فروش درعصرحاضر
مدرس / مدرسین
مهدی منصوری
DBA مدیریت عالی راهبردی کسب و کار
مدیر تحقیق و توسعه R&D شرکت پتک
۲۰سال سابقه کار و فعالیت در صنعت خرده فروشی (Retailing) و مدیریت فروشگاهی
سوابق مدیریتی و مشاوره :
مدیر کل فروشگاه های زنجیره ای رفاه استان فارس
مدیر کل فروشگاه های زنجیره ای رفاه استان کهگیلویه و بویراحمد
محمد سعید فایض
- مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت سیحون آبي شمال از سال 79 تا کنون
- پیمانکار حقوقي گرید 5 آب و ابنیه
- مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت گابریک سبز جنوب از سال 89 تاکنون
- مجري حقوقي پایه یک وزارت مسکن و شهرسازي
- مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت اندیشه پویاي سرزمین مهر از سال 95 تا 98
- ارائه خدمات مشاوره و آموزش مدیران و سازمان ها
- مدیریت شرکت تصویر آینده از سال 99 تا کنون
- ارائه خدمات مشاوره شامل: برندینگ، مارکتینگ، تحقیقات بازار و تبلیغات
روزبه قنبری
MBA in Branding Management
مدرس و مشاور برندینگ، مارکتینگ و تبلیغات
مدیرعامل شرکت مشاوره بازاریابی و تحقیقات بازار تصویر آینده
عضو هیات مدیره و دبیر انجمن صنفی کانون های آگهی و تبلیغات فارس
بازرس انجمن تحقیقات بازاریابی ایران