نرم افزار Adobe After Effects

After Effects ابزار استاندارد صنعتی برای ترکیب ویدئو، طراحی موشن گرافیک و انیمیشن است.

مدت دوره :

50 ساعت

تعداد دانشجویان :

470+

وضعیت فعلی
در حال ثبت نام
قیمت
2،400،000 تومان
شروع کنید

درباره دوره

آموزش کامل After Effect شامل پلاگین ها و افکت ها ،نحوه و چگونگی کد نویسی و نحوه استفاده آنها در انجام پروژه های مختلف After Effect

پیشنیاز

آشنایی با دروس گرافیکی و Windows

سرفصل

درس اول : درباره افترافکت و آشنایی مقدماتی با پنجره ها

چرا افترافکت رو انتخاب کردیم.
نمایش قدرت افترافکت و اینکه چه کارهایی میتوان باهاش انجام داد . بازار های بزرگ فروش
تفاوت جلوه های ویژه و موشن گرافیک
آشنایی کلی با محصولات ادوب
انتقال مفاهیم پایه pixel aspect ratio frame size fps
آشنایی با کلیت پنجره ها ی افترافکت
چگونگی وارد کردن یک فایل به افترافکت
انواع ورودی های ادوب ۲۰۱۹
کامپوزیشن چیست و نحوه ساخت کامپوزیشن
قرار دادن یک فایل در کامپوزیشن
آشنایی باپنجره تایم لاین و کلید های آن
آشنایی با پنل کامپوزیشن و پنجره نمایش و کلید های آن
در انتهای این فصل دانش پذیر می بایست با افترافکت آشنا شده و نباید که با پنجره های افتر افکت نا آشنا باشد.

درس دوم : مقدمات انیمیشن در افترافکت

چاوش در ابزار های حرکت(transform)
آشنایی مقدماتی با کی فریم
انواع کی فریم ها وinterpolations
کپی گرفتن از کی فریم ها و ایجاد وقفه در بین کی فریم ها
چگونگی ساختن یکحلقه تکرار شونده در انیمشن
در انتهای این درس دانش پذیر می بایست با کی فریم و زمانبندی ها و انواع کی فریم ها آشنا شود.

درس سوم : کار با ماسک ها

آشنایی مقدماتی با ماسک ها
انیمشن کردن ماسک ها
تغییر در کی فریم ماسک ها و تبدیل شکل ماسک ها (تبدیل نوشته به ماسک…)
آشنایی اولیه و معرفی فن رتروسکپی
استفاده از ماسک برای انیمیت کردن مسیر اجسام
ساخت یک انیمیشن نمونه با مسک ها و آشنایی با افکت stroke
حذف یک ایتم از فیلم با ابزار جدید content aware fill

در انتهای این درس دانش پذیر با تمامی نکات مسک ها آشنا شده و قدرت مسک ها در انیمیشن سازی را درک کند.

درس چهارم : شیپ ها در افترافکت

آشنایی با شیپ ها
تفاوت شیپ ها و ماسک ها
چگونگی انیمیت کردن یک Shape و ابزار های موجود در آن
تولید یک موشن شیپ
استفاده از Puppet tool و انیمیت کردن با آن
قسمت های جدید Puppet tools
در انتهای این درس دانش پذیر می تواند موشن شیپ بسازد و با کاربرد های آن کاملا آشنا شود

درس پنجم : انیمیت کردن یک متن

آشنایی مقدماتی با متن ها و ساخت متن در افترافکت
استفاده از حرکت های از قبل آماده ،در افترافکت (Preset)
ساخت یک متن بر روی یک مسیر
چگونگی ساختن یک Preset
چاوش در ابزار های انیمیشن موجود در نوشته ها
اضافه کردن یک لرزاننده به متن
تبدیل یک فایل نوشته شده در فتوشاپ به یک فایل نوشتاری در افترافکت
در انتهای این درس دانش پذیر با متن و ایزار های درونی متن ها آشنا شده و می تواند متن ها را انیمیت کند.

درس ششم : ابزار های کمکی انیمیشن

استفاده از Motion sketch و Smoother
استفاده از Wiggler
استفاده از Auto orient و Split layer
camera orientation
Alignments
استفاده ازTime remapping
استفاده از Anchor point در ساخت انیمیشن
در انتهای این فصل دانش پذیر با ابزار های کمکی انیمیشن آشنا شده و به صورت مقدماتی می تواند آنها را بکار بگیرد.

درس هفتم : Parent و مقدمات Expression

اتصال ابتدایی لایه ها به یک Null ساخت یک آدمک و اتصال اجزای آن به هم
تمرین با چند خط
تمرین با نوشته ها
تمرین با دایره ها
مختصری از دویک ، کاراکتر سازی
آشنایی مقدماتی و اولیه با Expression
opacity در اکسپرشن
نحوه خواندن اکسپرشن
time
اضافه کردن Wiggle و loop در Expression
color controller
angle controller
wiggle Slider
rotation to position
انیمیت کردن یک نوشته توسط یک موزیک با Expression
spectrum effects
در انتهای این فصا دانش پذیر با پرنت کردن آشنا میشود و کاربرد عملی آنرا در میابد همچنین به صورت کاملا مقدماتی با Expression آشنا می شود.

درس هشتم : مبانی Compositing

آشنایی با Blending mode
آشنایی با Track matt
آشنایی با پرده سبز وKey Light
Compound effects و Displacement Map
Pre- Composing
در انتهای این درس دانش پذیر با بخش های کوچکی از VfX آشنا می شود و به صورت مقدماتی و تمرینی چند افکت مهم را آموزش میبیند.

درس نهم : Track و Stabilize

color correction & lumetriمفهوم
overexpose and underexpose- white balance and tint
چیستی و کارایی Track & stabilize
اموزش فیکس کردن صحنه با warp stabilizer, handy stabilizer, mocha stabilizer
Trackکردن نقطه ای
آشنایی با آپشن های track panel
آشنایی با ترک صفحه ای
آشنایی با camera tracker 3D
آشنایی با Corner pin و Track کردن با Corner pin
آشنایی با موکا افکت
در انتهای این درس دانش پذیر با این دو مفهوم آشنا میشود و می تواند به صورت مبتدی یک جسم را ترک کند یا یک فیلم را تا حدودی stabilize کند.

درس دهم : آشنایی با ابزار های Paint

آشنایی با Paint , Clone , and Erase وتمرین
ساخت یک پروزه ی براش مانند
در انتهای این درس دانشپذیر با مفهوم Paint و نکات آن آشنا می گردد.

درس یازدهم : معرفی و آشنایی با سه بعدی سازی درافترافکت

آشنایی با دوربین و صحنه های نمایش
ساخت یک متن سه بعدیبا سایه
تنظیم صحنه برای یک صحنه سه بعدی
موتور سه بعدی افتر افکت
ساخت یک تکست سه بعدی با تکرار لایه ها و حرکت دوربین
آموزش ریگ های سه گانه برای کار با دوربین
اضافه کردن یک صحنه سینما ۴دی به افترافکت
تمرین با vanishing Point
در انتهای این درس دانشپذیر می تواند یک صحنه سه بعدی بسازد و دوربین و نور را در آن جایگذاری کند همچنین با کاستی های افتر افکت در زمینه سه بعدی سازی آشنا خواهد شد.

درس دوازدهم : فایل خروجی و رندر گیری

آشنایی با مفاهیم رندر
تفاوت خروجی های رندر برای برنامه های مختلف
رندر گیری با Encoder
در انتهای این درس دانشپذیر می تواند یک فایل خروجی و آماده برای نمایش یا استفاده در برنامه های دیگر را آماده سازد.

درس سیزدهم : رفع اشکال ، کار های اضاقه( کاملا اختیاری در صورت اضافه وقت یکی از مباحث زیر مطرح می شود)

تماشای یک پروزه ی اصولی و مباحث مطرحه
آموزش پارتیکولاد
آموزش اوپنیکال فلر
آموزش element 3d

تمامی دوره های به صورت تمرین همزمان است یعنی دانشپذیر باید بعد از اتمام هر کدام از مراحل به همان تمرین بپردازد .
فایل های تمرینی از قبل آماده شده و در اختیار دانش پذیران قرار خواهد گرفت.
iii. آموزش مراحلی که به رنگ قرمز مشخص شده به صورت اختیاری است و قابل حذف شدن است و در صورت وجود زمان و علاقه دانشپذیران در همان کلاس اراِیه خواهد شد.

در انتهای این دوره دانشپذیر می بایست بتواند یک پروژه با کیفیت مطلوب ارایه دهد و به نحوی که نشاندهنده میزان تسلط فنی او در افترافکت باشد

مدرس / مدرسین

مجتبی بهروزی زاد

 

 

سازمان همواره به توسعه، بهبود و بهسازی مستمر امور و فرآیندهای سازمانی توجه خاص داشته و تلاش لازم را برای تحقق آن می نماید.

::: دوره‌های مفید دیگر :::