دوره جامع طراحی گرافیک (مخصوص بازار کار)

طراحی گرافیک "هنر و تمرین برنامه ریزی و طرح ایده ها و تجربیات با محتوای بصری و متنی" است. به زبان ساده، طراحان گرافیک برای انتقال پیام های خاص، تصاویر بصری می سازند.

مدت دوره :

186 ساعت

تعداد دانشجویان :

610+

وضعیت فعلی
در حال ثبت نام
قیمت
9،850،000 تومان
شروع کنید

درباره دوره

افرادی که در زمینه‌های طراحی ـ گرافیک و تبلیغات علاقه‌مند به فعالیت باشند با گذراندن این دوره و یادگیری مفاهیم آن می‌توانند به عنوان یک طراح حرفه ای وارد بازار کار شوند.

پیشنیاز

Windows

سرفصل

مبانی هنر و خلاقیت

– آشنایی با عناصر پایه هنرهای تجسمی: نقطه، خط، سطح، حجم، شکل، بافت و تیرگی- روشنی. (مبحث رنگ با توجه به گستردگی تمرینها و مباحث آن در مبانی هنرهای تجسمی 2 ارایه می شود.)
– آشنایی با مفاهیم پایه هنرهای تجسمی: فضا، تعادل، حرکت، ، ضرباهنگ( ریتم)، ، تناسب، کنتراست و ترکیب.
– ارائه توضیحات ضروری در خصوص به کارگیر ی عناصر ومفاهیم هنرهای تجسمی و نحوه بهره گیری آنها در برجسته ترین آثار هنری جهان وهنر ایرانی اسلامی.
– گسترش شناخت عمومی دانشجویان با بررسی و تحلیل چگونگی به کار گیری و استفاده از عناصر و مفاهیم تجسمی در تمرینهای عملی.
– آشنایی با ترکیب بندی و انواع آن و استفاده آن در خلق اثر هنری و تحلیل آثار هنری از نظر ساختارو ترکیب بندی.
– آشنایی با پرسپکتیو خطی و جوی
– خلاقیت: ۱۲تكنیک ایده پردازی
– به همراه ۸ تکنیک ذهنی

Photoshop

– آشنایی کامل با کلیه‌ی منوهای فتوشاپ و جعبه ابزار و تنظیمات ابزارها و Color Picker
– ساخت صفحات جدید طبق اندازه‌های استاندارد برای موارد مختلف طراحی
– آشنایی با منوی Windows و پالتهای فتوشاپ
– کادربندی و پرسپکتیو
– آشنایی با تنظیمات و ابزارهای Select و گزینه‌های منوی Select
– آشنایی با پالت Layer و ساخت لایه‌های جدید برای قرارگیری عناصر در صفحه
– آشنایی با منوی Image برای تغییر اندازه و کیفیت تصاویر و تغییر رنگ تصاویر
– آشنایی با مود های ترکیبی رنگی و رنگی کردن عکس های سیاه و سفید
– کار با ابزارهای ترسیمی و ساخت قلم موهای مختلف
– روتوش و ابزارهای ترمیم عکس
– آشنایی با منوی Select و ارتباط گزینه‌های آن با ابزارهای Select
– آشنایی با منوی View و شناخت مود های رنگی RGB و CMYK و تقسیم صفحه با Grid و Guides و استفاده از خط کش
– کار با ابزار Type و ساختن Text در فتوشاپ
– آشنایی با ابزارهای برداری برای طراحی آرم واشکال منحنی با ابزار Pen و Shape
– آشنایی با منوی Layer و ساختن Style روی لایه‌ها و ایجاد انواع Mask روی لایه‌ها
– Smart Objects / Channels / Layer Styles
– کار با فیلترهای فتوشاپ و کاربرد آنها
– اکشن ها و نحوه ی ساخت آن ها

Illustrator

– تفاوت تصاویر وکتور و رستر
– سیستم مورد نیاز و تنظیمات نرم افزار متناسب با سخت افزار
– انواع ایجاد فایل و نحوه انجام تنظیمات برای هر سند
– معرفی Template و کاربرد آن
– معرفی Workspace
– معرفی کلی بخش ابزار
– ابزار ترسیم
– ایجاد یا اضافه کردن Shape های جدید به نرم افزار
– معرفی Pen و تکنیک های رسم
– Perspective Drawing
– Trace Image
– محیط Pixel-Aligned برای وب
– کار با رنگ ها
– مبانی ساخت رنگ در پرینتر ها و صفحه نمایش
– تفاوت در ساختار های چاپ و گاموت های رنگی
– Painting
– Fills & Strokes
– Gradients
– Brushes
– Transparency و Blending Modes
– Meshes
– Transform
– ترکیب اشیا
– خروجی گرفتن برای Platform های مختلف

ست اداری

– تعریف هویت بصری
– اصول و مبانی طراحی اوراق اداری (سربرگ-پاکت نامه-کارت ویزیت)
– اصول و مبانی طراحی لیبل و کاور سی دی های تبلیغاتی
– شیت بندی اوراق اداری و آماده سازی برای چاپ
– تعریف و بررسی تفاوت های طراحی بروشور و کاتالوگ
– انواع بروشور و بررسی نمونه های آن
– اصول طراحی و شیت بندی کاتالوگ و آماده سازی آن برای چاپ
– طراحی و بررسی فولدر
– اصول طراحی تبلیغات مجله ای
– اصول و مبانی طراحی انواع پوسترهای تبلیغاتی خلاقانه ، متن محور و مینیمال
– بررسی انواع پوسترهای سینمایی
– اصول طراحی بیلبورد
– اصول طراحی تبلیغات محیطی، استند و تبلیغات سازه ای
– طراحی تابلو های خارج (سردر فروشگاه) و داخل ساختمان (تابلوهای راهنما و پیکتوگرام) و بررسی متریال های سازه ها

طراحی لوگو

– مفاهیم و تاریخچه (نشانه شناسی ،نشانه ها ،آرم ،لوگو و …)
– شناخت ابزار (ابزارهای کار با دست ،ابزارهای دیجیتالی)
– شناخت عناصر و کیفیت های بصری
– آشنایی با انواع نشانه ها (آرم) و کاربرد آن ها
– ترکیب بندی ،رنگ شناسی ،خط ، لاین ،شیپ و …(همراه با تمرین عملی)
– دیدن نمونه های ایرانی و خارجی از نشانه های طراحی شده
– اصول گریدبندی و تمرین عملی
– انتخاب یک موضوع و انجام پروژه (به صورت دستی)
– آشنایی با نرم افزارها ،آشنایی و تمرین با نرم افزار فتوشاپ photoshop
– ابزارشناسی ،ایجاد سند ،اصول ترسیم یک نشانه در محیط نرم افزار
– ذخیره سازی و انواع خروجی در فضای دیجیتال
– انتخاب یک موضوع و انجام پروژه (به صورت دستی و دیجیتال)
– ژوژمان

Social Media

– اصول تولید محتوا
– معرفی وبسایت های معروف برای دانلود عکس باکیفیت بالا
– اصول ساخت پست های تصویری با موبایل
– آموزش ترفندهای رشد پیج اینستاگرام
– جستجوی کاربران و تگ ها در اینستاگرام
– استفاده از قابلیت close friend در اینستاگرام
– راههای افزایش فالوئر در اینستاگرام
– آموزش ساخت reels در اینستاگرام
– آموزش جامع Canva
– آموزش جامع برنامه Picsart
– آموزش جامع برنامه Inshot
– آموزش جامع برنامه Capcut
– آموزش جامع برنامه Quick
– آموزش برنامه Vlogstar
– آموزش برنامه vn
– آموزش اصول موزیک گذاری
– آموزش اصول صحیح کات زدن
– ساخت استوری های جذاب و هایلایت اینستاگرام با اپلیکیشن های موبایل
– معرفی و اموزش اپلیکشن های ویرایش عکس

مدرس / مدرسین

ایمان توکلی

مدرس هنر/ دروس مبانى هنرهاى تجسمى /خلاقیت/ فتوشاپ/ایلاستریتور در سازمان مدیریت صنعتى
اخذ مدرك درجه یک و دو از سازمان فنى حرفه اى
طراح کانون تبلیغات رنگین کمان در شیراز
طراح و مدیر بخش گرافیک کانون تبلیغات ساوا
طراح و ادیتور شرکت اف سى ابوقداره
طراح و ادیتور شرکت دکوران ابوقداره
طراح و ادیتور شرکت پرمیوم باند
طراح و ادیتور شرکت آلوباند
طراح و ادیتور و مشاور تبلیغات در ایران و سوییس
طراح و مشاور کارخانه راحت خواب
طراح و مشاور گروه ساختمانى ایده
طراح و ادیتور و مشاور تبلیغات چرم آوریل
و …

سروش خاش

مولف کتاب تکنیک های عکاسی دیجیتال در علوم زیستی
مدرس درس “گرافیک پایه” رشته هنرهای تصویری و دیجیتال در دانشگاه هنر شیراز ترم تحصیلی 94-95
مدرس و برگزارکننده کارگاه آموزشی تکنیک های عکاسی دیجیتال علمی و فنی در “دانشگاه شیراز” در سه دوره سال های 92، 93 و 94
مدرس دوره های “طراحی اوراق اداری”، “طراحی بروشور،کاتالوگ و فولدر” ، “تبلیغات محیطی” و “جامع فتوشاپ” در دوره گرافیست حرفه ای سازمان مدیریت صنعتی جنوب
برگزاری و تدریس دوره ی “طراحی شخصیت های کارتونی تبلیغاتی(مسکات)” در سازمان مدیریت صنعتی جنوب
عضو هیئت داوران پنجمین دوره مسابقات کاریکاتور احسان

بهنام چارئی

 

 

فاطمه اقبال پور

• کارشناس سابق کامپیوتر در آموزشگاه مبتکران
• پشتیبان سابق اینترنت رادیویی در شرکت مگانت
• کارشناس سابق گرافیک و IT در مرکز آموزش بازرگانی فارس
• كارشناس سابق شبكه هاي اجتماعي و توليد محتوا در موسسه آموزشي نشر دانش هوزان
• كارشناس ديجيتال ماركتينگ و IT در سازمان مديريت صنعتي نمايندگي فارس
• ادمین وبسایت و شبکه هاي اجتماعی اینستاگرام، تلگرام، لینکدین
• طراح قالب پست هاي اینستاگرام
• ساخت و ادیت فیلم هاي تبلیغاتی
• مدرس دوره هاي توليد محتوا
• مدرس دوره تريد NFT
• ساخت كالكشن NFT
• خريد و فروش و سرمايه گذاري در بازار NFT

سازمان همواره به توسعه، بهبود و بهسازی مستمر امور و فرآیندهای سازمانی توجه خاص داشته و تلاش لازم را برای تحقق آن می نماید.

::: دوره‌های مفید دیگر :::