دوره جامع طراحی گرافیک (مخصوص بازار کار)

طراحی گرافیک "هنر و تمرین برنامه ریزی و طرح ایده ها و تجربیات با محتوای بصری و متنی" است. به زبان ساده، طراحان گرافیک برای انتقال پیام های خاص، تصاویر بصری می سازند.

مدت دوره :

175 ساعت

تعداد دانشجویان :

610+

وضعیت فعلی
در حال ثبت نام
قیمت
11،900،000 تومان

درباره دوره

افرادی که در زمینه‌های طراحی ـ گرافیک و تبلیغات علاقه‌مند به فعالیت باشند با گذراندن این دوره و یادگیری مفاهیم آن می‌توانند به عنوان یک طراح حرفه ای وارد بازار کار شوند.

پیشنیاز

Windows

سرفصل

مبانی هنر و خلاقیت

  • – آشنایی با عناصر پایه هنرهای تجسمی: نقطه، خط، سطح، حجم، شکل، بافت و تیرگی- روشنی. (مبحث رنگ با توجه به گستردگی تمرینها و مباحث آن در مبانی هنرهای تجسمی 2 ارایه می شود.)
    – آشنایی با مفاهیم پایه هنرهای تجسمی: فضا، تعادل، حرکت، ، ضرباهنگ( ریتم)، ، تناسب، کنتراست و ترکیب.
    – ارائه توضیحات ضروری در خصوص به کارگیر ی عناصر ومفاهیم هنرهای تجسمی و نحوه بهره گیری آنها در برجسته ترین آثار هنری جهان وهنر ایرانی اسلامی.
    – گسترش شناخت عمومی دانشجویان با بررسی و تحلیل چگونگی به کار گیری و استفاده از عناصر و مفاهیم تجسمی در تمرینهای عملی.
    – آشنایی با ترکیب بندی و انواع آن و استفاده آن در خلق اثر هنری و تحلیل آثار هنری از نظر ساختارو ترکیب بندی.
    – آشنایی با پرسپکتیو خطی و جوی
    – خلاقیت: ۱۲تكنیک ایده پردازی
    – به همراه ۸ تکنیک ذهنی

Photoshop

  • – آشنایی کامل با کلیه‌ی منوهای فتوشاپ و جعبه ابزار و تنظیمات ابزارها و Color Picker
    – ساخت صفحات جدید طبق اندازه‌های استاندارد برای موارد مختلف طراحی
    – آشنایی با منوی Windows و پالتهای فتوشاپ
    – کادربندی و پرسپکتیو
    – آشنایی با تنظیمات و ابزارهای Select و گزینه‌های منوی Select
    – آشنایی با پالت Layer و ساخت لایه‌های جدید برای قرارگیری عناصر در صفحه
    – آشنایی با منوی Image برای تغییر اندازه و کیفیت تصاویر و تغییر رنگ تصاویر
    – آشنایی با مود های ترکیبی رنگی و رنگی کردن عکس های سیاه و سفید
    – کار با ابزارهای ترسیمی و ساخت قلم موهای مختلف
    – روتوش و ابزارهای ترمیم عکس
    – آشنایی با منوی Select و ارتباط گزینه‌های آن با ابزارهای Select
    – آشنایی با منوی View و شناخت مود های رنگی RGB و CMYK و تقسیم صفحه با Grid و Guides و استفاده از خط کش
    – کار با ابزار Type و ساختن Text در فتوشاپ
    – آشنایی با ابزارهای برداری برای طراحی آرم واشکال منحنی با ابزار Pen و Shape
    – آشنایی با منوی Layer و ساختن Style روی لایه‌ها و ایجاد انواع Mask روی لایه‌ها
    – Smart Objects / Channels / Layer Styles
    – کار با فیلترهای فتوشاپ و کاربرد آنها
    – اکشن ها و نحوه ی ساخت آن ها

Illustrator

  • – تفاوت تصاویر وکتور و رستر
    – سیستم مورد نیاز و تنظیمات نرم افزار متناسب با سخت افزار
    – انواع ایجاد فایل و نحوه انجام تنظیمات برای هر سند
    – معرفی Template و کاربرد آن
    – معرفی Workspace
    – معرفی کلی بخش ابزار
    – ابزار ترسیم
    – ایجاد یا اضافه کردن Shape های جدید به نرم افزار
    – معرفی Pen و تکنیک های رسم
    – Perspective Drawing
    – Trace Image
    – محیط Pixel-Aligned برای وب
    – کار با رنگ ها
    – مبانی ساخت رنگ در پرینتر ها و صفحه نمایش
    – تفاوت در ساختار های چاپ و گاموت های رنگی
    – Painting
    – Fills & Strokes
    – Gradients
    – Brushes
    – Transparency و Blending Modes
    – Meshes
    – Transform
    – ترکیب اشیا
    – خروجی گرفتن برای Platform های مختلف

هویت بصری و طراحی تبلیغات

  • تعریف هویت بصری
  • اصول و مبانی هویت بصری
  • آشنایی با فرمت های چاپ، متریال
  • آشنایی با خدمات پیش و پس از چاپ
  • اصول و مبانی طراحی اوراق اداری (سربرگ ها، پاکت، بیزنس کارت، فولدر)
  • مبانی و طراحی قالب برش ست اوراق اداری
  • اصول و مبانی طراحی بروشور، کاتالوگ و لیبل
  • شیت بندی و آماده سازی اوراق اداری، کاتالوگ و بروشور
  • اصول و مبانی طراحی تبلیغات مجله و پوسترهای تبلیغاتی
  • اصول و مبانی طراحی تبلیغات محیطی (بیلبورد، استند، تبلیغات سازه ای)
  • اصول و مبانی طراحی تابلو های (راهنما، معرفی و پیکتوگرام)
  • آموزش ارائه پروژه

طراحی لوگو

  • – مفاهیم و تاریخچه (نشانه شناسی ،نشانه ها ،آرم ،لوگو و …)
    – شناخت ابزار (ابزارهای کار با دست ،ابزارهای دیجیتالی)
    – شناخت عناصر و کیفیت های بصری
    – آشنایی با انواع نشانه ها (آرم) و کاربرد آن ها
    – ترکیب بندی ،رنگ شناسی ،خط ، لاین ،شیپ و …(همراه با تمرین عملی)
    – دیدن نمونه های ایرانی و خارجی از نشانه های طراحی شده
    – اصول گریدبندی و تمرین عملی
    – انتخاب یک موضوع و انجام پروژه (به صورت دستی)
    – آشنایی با نرم افزارها ،آشنایی و تمرین با نرم افزار فتوشاپ photoshop
    – ابزارشناسی ،ایجاد سند ،اصول ترسیم یک نشانه در محیط نرم افزار
    – ذخیره سازی و انواع خروجی در فضای دیجیتال
    – انتخاب یک موضوع و انجام پروژه (به صورت دستی و دیجیتال)
    – ژوژمان

Social Media

  • اصول طراحی سوشال مدیا
  • طراحی پست و استوری
  • آموزش استفاده از قابلیت های اینستاگرام
  • اصول سناریو نویسی
  • ایده پردازی گروهی
  • بهینه سازی بایو

مدرس / مدرسین

ایمان توکلی

مدرس هنر/ دروس مبانى هنرهاى تجسمى /خلاقیت/ فتوشاپ/ایلاستریتور در سازمان مدیریت صنعتى
اخذ مدرك درجه یک و دو از سازمان فنى حرفه اى
طراح کانون تبلیغات رنگین کمان در شیراز
طراح و مدیر بخش گرافیک کانون تبلیغات ساوا
طراح و ادیتور شرکت اف سى ابوقداره
طراح و ادیتور شرکت دکوران ابوقداره
طراح و ادیتور شرکت پرمیوم باند
طراح و ادیتور شرکت آلوباند
طراح و ادیتور و مشاور تبلیغات در ایران و سوییس
طراح و مشاور کارخانه راحت خواب
طراح و مشاور گروه ساختمانى ایده
طراح و ادیتور و مشاور تبلیغات چرم آوریل
و …

سید محمدمهدی صوفی

  • همکاری با نهاد های دولتی از سال ۱۳۹۹ :دفتر رياست جمهوری | بانک مسکن | پتروشیمی عسلویه | شهرداری شيراز | نظام پزشکی | اتاق بازرگانی | انجمن انبوه سازان | سازمان قطار شهری و …
  • مدیر هنری فرش دستباف ذوالانواری
  •  مدیر هنری تبلیغات دیجیتال فرش ایرانیان
  • مدیر هنری مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای پارس‌لند
  • مدیر هنری کارخانه الکترود شیراز
  • طراح هویت بصری پلتفرم شیراز تخفیف
  • طراح تبلیغات در مجله بین‌المللی و معتبر فرش HALI (معتبرترین نشریه تخصصی فرش در جهان)
  • هم‌بنیان‌گذار استودیو تبلیغات هفت آسمان
  • و…

فاطمه اقبال پور

• کارشناس سابق کامپیوتر در آموزشگاه مبتکران
• پشتیبان سابق اینترنت رادیویی در شرکت مگانت
• کارشناس سابق گرافیک و IT در مرکز آموزش بازرگانی فارس
• كارشناس سابق شبكه هاي اجتماعي و توليد محتوا در موسسه آموزشي نشر دانش هوزان
• كارشناس ديجيتال ماركتينگ و IT در سازمان مديريت صنعتي نمايندگي فارس
• ادمین وبسایت و شبکه هاي اجتماعی اینستاگرام، تلگرام، لینکدین
• طراح قالب پست هاي اینستاگرام
• ساخت و ادیت فیلم هاي تبلیغاتی
• مدرس دوره هاي توليد محتوا
• مدرس دوره تريد NFT
• ساخت كالكشن NFT
• خريد و فروش و سرمايه گذاري در بازار NFT

فاطمه جمشیدیان طهرانی

مدرس گرافیک و هنرهای دیجیتال در دانشگاه الزهرا شیراز و مؤسسات آموزشی

تدریس دروس طراحی گرافیک، سه‌بعدی (Maya, Blender)، فتوشاپ، ایلاستریتور، موشن‌گرافیک و تولید محتوای چندرسانه‌ای

طراح سه‌بعدی و پژوهشگر شبیه‌سازی آموزشی برای اورژانس فارس و دانشکده پزشکی شیراز_ایران

همکاری پژوهشی و طراحی با Practical Future Identification

سابقه فعالیت حرفه‌ای در زمینه طراحی پوستر، موشن‌گرافیک، انیمیشن و تبلیغات تجاری

سازمان همواره به توسعه، بهبود و بهسازی مستمر امور و فرآیندهای سازمانی توجه خاص داشته و تلاش لازم را برای تحقق آن می نماید.

::: دوره‌های مفید دیگر :::
keyboard_arrow_up