کارگاه آموزشی طراحی خدمات
 /  کارگاه آموزشی طراحی خدمات
کارگاه آموزشی طراحی خدمات
سخنران ها (استاد ها)
  • Start۰۹:۰۰ قبل از ظهر - آبان ۰۶ ۱۳۹۵
  • End۰۱:۰۰ بعد از ظهر - آبان ۱۴ ۱۳۹۵
  • شیراز، ابتدای بلوار ارم، ساختمان شماره 1 سازمان مدیریت صنعتی
  • 0713225100 داخلی 130
  • itedu@simi.ir

سازمان مدیریت صنعتی_نمایندگی فارس با همکاری شتابدهنده کسب و کار پرش کارگاه آموزشی “طراحی خدمات با استفاده از بازیهای مدیریتی” را برگزار می نماید.

مدت دوره: ۱۶  ساعت چهار روز ( ۶ و ۷ آبان ۱۳ و ۱۴ آبان)

نحوه اجرای دوره:  کارگاهی + نمایش فیلم + بازیهای مدیریتی + ایفای نقش

مخاطبین:

مدیران میانی و ارشد شرکت های خدمت محور ،مدیران بخش بازاریابی و فروش ،مدیران بخش خدمات ، مدیران تحقیق و توسعه ،مدیران کنترل کیفی ،معاون های مالی و اداری ،صاحبان و متخصصان حوزه کسب و کار

مباحث:

آشنایی با خدمات و گستره ی آن

آشنایی با اصول و ابزارهای تحقیقات برای کشف نیاز در طراحی خدمات

آشنایی با مبانی تفکر طراحی و تفکر طراحی خدمات

آشنایی با اصول طراحی خدمات و رشته های مرتبط

آشنایی با روند و متدولوژیهای طراحی خدمات

آشنایی با ابزارهای تصمیم گیری، تعریف مسئله و تبیین استراتژی در طراحی خدمات

آشنایی با ابزارهای توسعه ی ایده در طراحی خدمات

آشنایی با ابزارهای مصورسازی و ارائه خدمات طراحی شده

طراحی خدمات به معنی استفاده از طرز فکر و مهارت های اساسی طراحی برای یافتن راه حلی در بهینه سازی خدمات فعلی که وجود دارد یا ابداع خدماتی جدید است. به عبارت دیگر طراحی خدمات رشته ای است که تلاش دارد تا خدمت یا خدماتی جدید به وجود آورد و یا خدمات موجود را بهینه سازی کند تا برای مشتریان و کاربران مفید و قابل استفاده و برای سازمان‏ ها کارآمد و متمایز باشد و باعث افزایش بهره وری و در کنار آن موجب افزایش رضایت مشتریان گردد.

طراحی خدمات عملکرد و فرم خدمات را از دیدگاه مشتریان نشان می دهد و به تجسم کردن، قاعده مند کردن و طرح ریزی راه حل هایی برای مشکلات می پردازد.

سوال اصلی که در مبحث طراحی خدمات به دنبال پاسخ برای آن هستیم این است که : چگونه ابعاد احساسی تعامل مشتری در روند طراحی به صورت سیستماتیک گنجانده می شود؟ این سوال منجر به توسعه ی روند آشنایی مشتری با خدمات و محصول در غالب یک مدل می شود که توسط آن طراح خدمات می تواند طرز عمل اجزای سازنده، مواد و احساسات مرتبط خدمات را از نقطه نظر مشتری ثبت کند و نشان دهد، بنابراین امکان مدل سازی هم فراهم می شود.

به احتمال زیاد تا به حال از خدمات سازمانهای شهری مانند شهرداری، سازمان تامین اجتماعی، بیمارستانها، خدمات بانکداری، سازمانهای کارگری یا انجمن های صنفی، سرگرمی یا حتی رستوران و کافی شاپ و شهربازی استفاده کرده اید. همه این موارد طراحی خدمات ویژه و خاصی را دارند و متخصصین طراحی خدمات برای هر کدام از این طرح ها از ابزارهای خاصی استفاده می کنند شاید از خود بپرسید که در کشوری مثل ایران که طراحانِ خدمات انگشت شمار هستند چه اتفاقی برای این خدمات می‌افتد؟ پاسخ این است که: خدمات با تجربه‌ و طی چندین و چند سال و طی ده ها مرتبه سعی و خطا و تکرار آزمایش بهینه می‌شود و هر چند وقت یک بار شاهد از رده خارج شدن و حذف شدن بعضی از کسب و کارهای خدمات محور هستیم که زمانی فعالیتی بسیار خوب و درخور داشتند. (مانند کافی نت ها)

دلیل شکست اکثر این کسب و کارها عدم انجام نوآوری قاعده مند با توجه به نیاز بازار است.

اقتصاد ایران و جهان در سال های اخیر به سرعت در حال گذار از اقتصاد کشاورزی و صنعتی به سمت اقتصاد خدمات است و پیش بینی می شود تا سال ۱۴۰۴ بیش از ۶۰ درصد اقتصاد ایران به بخش خدمات اختصاص پیدا کند. اما یک چالش اساسی در این مسیر خودنمایی می کند و آن این است که در شرکت های فعلی هیچ روش و هیچ ابزاری برای تحقیق،توسعه و خلق خدمات وجود ندارد.


سازمان مدیریت صنعتی_نمایندگی فارس با همکاری شتابدهنده کسب و کار پرش کارگاه آموزشی “طراحی خدمات با استفاده از بازیهای مدیریتی” را برگزار می نماید. مدت دوره: ۱۶  ساعت – چهار روز ( ۶ و ۷ آبان – ۱۳ و ۱۴ آبان) نحوه اجرای دوره:  کارگاهی + نمایش فیلم + بازیهای مدیریتی + ایفای نقش مخاطبین:

قیمت

250.000 تومان
ثبت نام و سرفصل دوره

جستجوی دوره

ارتباط با سازمان (ساختمان مرکزی)

 شیراز / ابتدای بلوار ارم / نبش کوچه ۲ / پلاک ۱۹

 info@simi.ir

 32251000 (071)

ارتباط با سازمان (ساختمان شماره 2)

 شیراز / بلوار ارم / نبش کوچه ۱۷

 manedu@simi.ir

 32285045 (071)