ساخت انیمیشن توسط Cinema 4D

افزار حرفه ای مدل سازی، انیمیشن، شبیه سازی و رندر سه بعدی است. مجموعه ابزار سریع، قدرتمند، انعطاف‌پذیر و پایدار آن، گردش‌های کاری سه‌بعدی را برای طراحی، موشن گرافیک، VFX، AR/MR/VR، توسعه بازی و ... در دسترس‌تر و کارآمدتر می‌کند.

مدت دوره :

96 ساعت

تعداد دانشجویان :

150+

وضعیت فعلی
در حال ثبت نام
قیمت
4،340،000 تومان
شروع کنید

درباره دوره

مدلسازی سه بعدی و تولید انیمیشن توسط Cinema4D

پیشنیاز

windows

سرفصل

فصل اول: گشایش هنرمند درون.

معرفی، ساخت یک انیمیشن CyberPunk هولوگرام.
معرفی رنگ ها و computer vision و رندرینگ. مقدمات Photoshop .
شروع کنیم! شناخت نرم افزار و Keyboard Shortcuts. تردد راحت در قسمت های مختلف نرم افزار.
مدلساز مبتدی! شناخت هندسه، اشکال و شروع ساخت یک مدل.
ساخت طبقه بندی ها و تگ ها.
استفاده از Splines.
یو وی چیست؟
تکنیک های اصلی نورپردازی. ایجاد حال و هوا با نورپردازی. خواص متفاوت مواد و سطوح.
شروع تکسچرینگ در موتورهای رندر standard و physical .
رندر با موتورهای رندر standard و physical.
شروع انیمیشن: ریگ مقدماتی. استفاده از Graph Editor. تنظیم فریم های کلیدی. متحرک سازی روی Spline.
استفاده از ابزارهای MoGraph. ایجاد هندسه با کلونرها. استفاده از متن در C4D.
دفورمرها.
شروع دینامیک ها و شبیه سازی.
کار با دوربین به صورت سه بعدی. ایجاد حرکات جذاب دوربین. پیاده سازی صحنه های خود. بهینه سازی.
Compositing 3D در After Effects. جلا دادن رندرهای خود. قرار دادن همه چیز در کنار هم و نهایی سازی.
فصل دوم: استاد شدن.

مسترکلاس مدلسازی :
تجزیه و تحلیل اشکال، حل مسائل ریاضیاتی هندسه و مسائل جریان. تسلط بر polymodeling، hard surface modeling. درخواست کمک از حجم ها، موگراف و دفورمرها.
باز کردن یو وی.
مدلسازی صنعتی (خودرو، قطعات مکانیکی، محصولات).
مدلسازی دقیق معماری.
مسترکلاس تکسچرینگ :
شروع موتور رندر آرنولد، اصول اولیه چراغ ها و دوربین های آن.
تکسچرینگ با آرنولد. تسلط بر فرآیند های کاری مبتنی بر گره ها.
ساخت پلاستیک، فلز، شیشه.
نقص ها و کثیفی سطوح.
لباس.
پوست
حجم ها (دودها و مایعات) و محیط ها
مو
مسترکلاس نورپردازی و دوربین :
انواع نورپردازی سینمایی
چراغ های مختلف آرنولد
دوربین های مختلف آرنولد
گوبو ها
مستر کلاس انیمیشن :
اصول اولیه ریگ کاراکتر
IK/FK ریگز.
ساخت Constraints.
معرفی Expresso و برنامه نویسی
ریگ مکانیکی
ریگ های کاراکتر پیچیده.
ریگ صورت
کنترل کننده ها
مورفر ریگ.
ریگ ماشین
پایپ لاین و فرآیندهای کار مختلف انیمیشن سازی.
دوازده اصل انیمیشن.
تسلط بر ویرایشگر گراف و کاپوچینو.
نحوه فیلمبرداری و استفاده از خود به عنوان مرجع. نحوه استفاده از آینه برای مرجع
ساخت انیمیشن راف
خلاقیت در متحرک سازی و فراتر رفتن از مرجع.
انتقال راف به کلین.
مدیریت زمان
ساخت لوپ
استفاده از موشن کپچر.
مسترکلاس شبیه سازی :
شبیه سازی های بدنه سخت.
شبیه سازی های بدنه نرم.
شبیه سازی های طناب.
شناخت عمیق Mograph.
شبیه سازی لباس.
ذرات و Thinking Particles و physical force fields.
شبیه سازی مو
دقیق سازی شبیه سازی ها
لوپ کردن شبیه سازی.
شبیه سازی آتش و دود با استفاده از FumeFX.
وارد کردن، خارج کردن، دستکاری و تکسچرینگ دود در آرنولد.
شبیه سازی انفجار. Voronoi و PolyFX.
شبیه سازی های سیال بدون هیچ پلاگین.
شبیه سازی های سیالات و آب با استفاده از RealFlow.
وارد کردن و خارج کردن شبیه سازی.
مسترکلاس برنامه نویسی :
معرفی کدنویسی
الگوریتم ها و فلوچارت ها
پایتون
جاوا اسکریپت
کار با گره های صحنه.
استفاده از پایتون در C4D
اسکریپت نویسی در C4D.
استفاده از پایتون در Xpresso و object manager.
مسترکلاس رندر :
-آرنولد:

۱- در کامپوزیت به چه چیزهایی نیاز داریم؟

۲- رندر چیست؟ فرو رفتن عمیق در فناوری رندر.

۳- توسعه سمپل و پاکسازی نویز با آرنولد.

۴- الگوریتم های کاهش نویز در آرنولد.

۵- تنظیم AOVs

۶- راه اندازی گروه های نور.

۷- کریپتومات ها

۸- شناسنامه ها

۹- تجزیه و تحلیل رندر.

۱۰- تنظیم لایه ها و تیک ها.

۱۱- اکسپورت صحنه های آرنولد.

۱۲- تنظیم فضاهای رنگی آرنولد

۱۳- تنظیمات رندر

۱۴- تکنیک های رندر با آرنولد.

۱۵- کاهش زمان رندر با آرنولد.

-ردشیفت:

۱- شروع موتور رندر، اصول اولیه چراغ ها و دوربین های آن.

۲- تکسچرینگ. تسلط بر فرآیند های کاری مبتنی بر گره ها.

۳- ساخت پلاستیک، فلز، شیشه.

۴- نقص ها و کثیفی سطوح.

۵- لباس

۶- پوست

۷- حجم ها (دودها و مایعات) و محیط ها

۸- مو

۹- توسعه سمپل و پاکسازی نویز.

۱۰- الگوریتم های کاهش نویز

۱۱- تنظیم AOVs

۱۲- راه اندازی گروه های نور.

۱۳- کریپتومات ها

۱۴- شناسنامه ها

۱۵- تجزیه و تحلیل رندر.

۱۶- تنظیم لایه ها و تیک ها.

۱۷- اکسپورت صحنه ها.

۱۸- تنظیم فضاهای رنگی

۱۹- تنظیمات رندر در موتورهای Biased

۲۰- تکنیک های رندر.

۲۱- کاهش زمان رندر.

-وی ری:

۱- شروع موتور رندر، اصول اولیه چراغ ها و دوربین های آن.

۲- تکسچرینگ. تسلط بر فرآیند های کاری مبتنی بر گره ها.

۳- ساخت پلاستیک، فلز، شیشه.

۴- نقص ها و کثیفی سطوح.

۵- لباس

۶- پوست

۷- حجم ها (دودها و مایعات) و محیط ها

۸- مو

۹- توسعه سمپل و پاکسازی نویز.

۱۰- الگوریتم های کاهش نویز

۱۱- تنظیم AOVs

۱۲- راه اندازی گروه های نور.

۱۳- کریپتومات ها

۱۴- شناسنامه ها

۱۵- تجزیه و تحلیل رندر.

۱۶- تنظیم لایه ها و تیک ها.

۱۷- اکسپورت صحنه ها.

۱۸- تنظیم فضاهای رنگی

۱۹- تنظیمات رندر در موتورهای Biased

۲۰- تکنیک های رندر.

۲۱- کاهش زمان رندر.

کامپوزیت و پروژه نهایی :
اصول اولیه افتر افکت.
وارد کردن انواع مختلف رندر سه بعدی
راه اندازی پروژه
تنظیم فضای رنگی
انتقال بین فضاهای رنگی مختلف
ترکینگ در C4D.
ترکینگ در AE
ترکینگ در Mocha.
کنار هم قرار دادن رندرها
تصحیح رنگ و گریدینگ
افزودن افکت ها
کار با رد جاینت.
انواع؛ تنظیمات، و فایل های مختلف رندر.

مدرس / مدرسین

سعید عباسی

 

 

سازمان همواره به توسعه، بهبود و بهسازی مستمر امور و فرآیندهای سازمانی توجه خاص داشته و تلاش لازم را برای تحقق آن می نماید.

::: دوره‌های مفید دیگر :::