پست مستقیم چیست؟
یکی از مطمئن ترین راه های ارتباطی بشر از ابتدا تا اکنون پست بوده است. بعد از بهبود سرعت شبکه پست و افزایش قابلیت اعتماد، همیشه نامه در گوشه ذهن بشر به عنوان یک راه ارتباطی موثر جای گرفته است. درواقع، بعد از ارتباط رو در رو، پست نامه موثرترین ابزار در ارتباط یک به یک محسوب می شود. سامانه یاپُست با همکاری شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران اقدام به راه اندازی سرویس پست مستقیم الکترونیکی و بازاریابی مستقیم نموده است. این سرویس با دسترسی به آمار و اطلاعات بیش از ۹۸,۰۰۰ نقطه جغرافیایی به تفکیک مشاغل و اصناف مختلف و خانوار بر این تصمیم است تا نیازمندی های بازاریابی مستقیم صنایع و افراد را برطرف سازد.
تعریف علمی پست مستقیم
حلقه اتصال تولیدکنندگان و عرضه کنندگان کالا و خدمات با مصرف کنندگان و مشتریان خاص است. این سرویس به فعالین حوزه کسب و کار و خدمات اجازه می دهد تا با مخاطبان اصلی خود به طور مستقیم ارتباط برقرار نمایند. پست مستقیم یک رسانه تبلیغاتی است که اساس آن را بانک های اطلاعاتی اماکن و مشاغل عمومی ، دولتی و خصوصی تشکیل می دهند ( شامل آدرس سازمان ها، شرکت های تولیدی و خدماتی به همراه مخاطبان هرکدام ) . این سرویس مرسولاتی را که در قالب خدمات پست مستقیم دریافت می گردند، اعم از پست مستقیم با نشانی و بدون نشانی و پست جواب قبول را شامل می شود و تمامی مراحل قبول سفارش ، چاپ ، پاکت گذاری و توزیع را در برمی گیرد که براساس کدپستی ده رقمی طراحی و اجرا می شود.
نحوه کار پست مستقیم یاپُست
چرخه استفاده از سرویس پست مستقیم به شیوه زیر می باشد و شما به راحتی می توانید با طی کردن مراحل زیر خود را به مخاطبین هدف خود به راحتی و به سادگی تمام معرفی کنید.
انتخاب مخاطب هدف: مخاطبین هدف خود را از بانک اطلاعاتی صدها مشاغل و خانوار کل ایران انتخاب کنید و حتی می توانید بانک اطلاعاتی شخصی و سازمان خود را بارگذاری کنید
انتخاب مناطق: مناطقی که تصمیم دارید بروشور شما در بین مخاطبین هدف شما پخش شود را مشخص کنید. مناطق می تواند شامل کل کشور، استان ها، شهر ها و یا حتی محله ها نیز باشد. سامانه به صورت آنلاین تعداد مخاطب هدف انتخابی شما را در مناطق مورد نظر شما نمایش می دهد و می توانید به سبد انتخابی خود اضافه نمایید.
بارگذاری فایل: فایل بروشور خود را بارگذاری نمایید و نوع سرویس چاپ و چاپخانه مورد نظر خود را از بین تامین کنندگان این حوزه انتخاب کنید.
طراحی و چاپ: ارسال فایل بروشور شما به چاپخانه و پیگیری چاپ درست و دقیق محتوای تبلیغاتی شما توسط یاپست انجام می پذیرد. (در صورت نیاز)
پاکت گذاری و الصاق لیبل: عملیات خرید پاکت، پاکت گذاری تمامی محتوای تبلیغاتی شما، احصای آدرس مخاطبین هدف شما از بانک اطلاعاتی، چاپ لیبل آدرس و الصاق لیبل ها روی پاکت بر عهده سامانه یاپست می باشد.
ارسال محتوا برای مخاطبین هدف: سامانه یاپست پاکات آماده شده برای شهر ها و استان های مختلف را دسته بندی می کند و به مناطق مختلف در ایران ارسال می کند تا با همکاری شرکت ملی پست ارسال و تحویل مخاطبان گردد.
توجه داشته باشید که تمامی این مراحل طی یک هفته انجام می پذیرد.
موارد استفاده از پست مستقیم
بازاریابی و تبلیغات برای بنگاه های حقیقی و حقوقی
. این سرویس، صاحبان کسب و کار را بر این می دارد که بروشور، کاتالوگ و متاع تبلیغاتی خود را به مخاطبین هدف مورد نظر خود ارسال نمایند. در این صورت شما بدون نیاز به داشتن لیست افراد و اطلاعات بازار هدف و با استفاده از بانک اطلاعاتی سامانه یاپست فقط کافیست مخاطبین هدف خود را از بانک اطلاعات مشاغل و خانوار سراسر ایران در یاپست انتخاب کنید و سامانه مذکور کاتالوگ شما را به دست افراد مورد نظر خواهد رساند. در نتیجه، کاتالوگ شما دقیقا به دست مخاطب شما اعم از افراد حقیقی و حقوقی می رسد که این امر می تواند آن ها را تبدیل به مشتریان بالفعل شما کند.
ابزار روابط عمومی سازمان ها جهت خدمات پیشخوانی
اولین سامانه پست مستقیم الکترونیکی با هدف ارتباط اثربخش و مستقیم روابط عمومی سازمان ها با مردم و طرف های تجاری خود با نام تجاری “یاپُست” و با همکاری شرکت ملی پُست جمهوری اسلامی ایران توسط شرکت دانش بنیان پیک فرزانه پویان مستقر در پارک علم و فناوری فارس در قالب یک پروژه عظیم ملی و بین المللی (برای اولین بار در آسیا) راه اندازی گردیده است.
این سامانه با هدف بازاریابی و ارتباط مستقیم سازمان ها و شرکت ها با مخاطبین هدف خود راه اندازی شده است که با دسترسی به بانک اطلاعاتی شرکت ملی پُست ایران با بالغ بر ۴۸ میلیون رکورد اطلاعاتی مشاغل و خانوار، می تواند بهترین بستر برای معرفی خدمات و کالا به مخاطبین هدف و مصرف کنندگان باشد. پست مستقیم به عنوان موثرترین ابزار برای روابط عمومی سازمان ها جهت ارائه خدمات پیش خوانی دولت به مردم در کشورهای توسعه یافته محسوب شده و بالاترین اثربخشی و بازخورد را در بین رسانه های ارتباطی و تبلیغاتی در این کشورها دارا می باشد. این سامانه تمامی زنجیره برقراری ارتباط با مخاطبین هدف اعم از انتخاب مخاطبین هدف (از بانک اطلاعاتی شرکت ملی پُست و یا از بانک اطلاعاتی خصوصی سازمان)، طراحی و یا بارگذاری محتوای تبلیغاتی، چاپ محتوا، پاکت گذاری، لیبل آدرس زدن، توزیع و رهگیری را کاملا مکانیزه و غیر حضوری انجام می دهد و می تواند فرایندهای روابط عمومی سازمان ها را بالغ بر ۲۰۰ درصد سریعتر و البته بسیار اقتصادی تر انجام دهد.
این سامانه به موازات اهداف فوق و با هدف ارتقای شاخص توسعه یافتگی کشور، تلاش می کند تا با ارتقای سرانه مرسولات پستی در کشور (که یکی از ۱۹ شاخص توسعه یافتگی کشورها محسوب می شود) بتواند رتبه ایران را در این عرصه به طرز چشمگیری افزایش دهد. خواهشمند است ضمن بررسی و در صورت امکان و صلاحدید مساعدت فرمایید تا زمینه ارائه این خدمت ارزشمند به آن سازمان محترم فراهم گردد.
ابزار تبلیغات برای انتخابات اصناف
با توجه به بانک اطلاعات مشاغل و خانوار سراسر ایران در سامانه یاپُست، کاندیداهای انتخابات اصناف به راحتی می توانند مطالب و محتوای تبلیغاتی و معرفی خود را به اعضای آن صنف در منطقه مورد نظر خود ارسال نمایند.
دنبال من بیا، به من تکیه کن، دوستانت را خبر کن
“افراد مشابه محصولات مشابه می خرند” این جمله پایه و اساس دستور کار (MGM) “مشتری، مشتری می آورد” است. مشتریان فعلی مشتاق هستند که محصولات شما را به دیگران برای داشتن منافع و مزایای مشترک معرفی کنند. دستور کار MGM شما را به سوی بهبود موثرتر در ارائه محصولات متنوع تر سوق می دهد.
مطالعات روی پست مستقیم در جهان نشان می دهد که این سرویس یک ابزار ایده آل برای جذب مشتریان جدید برای یک برند است (اکتساب). بانک ها، مخابرات و کارخانه های ماشین غالبا از پست نامه برای اعلان سرویس های جدید، مدل ها و محصولات جدید استفاده می کنند. نتیجه این کار باعث می شود که طیف مشتریان بالقوه خود را بهتر بشناسند که برای مثال با استفاده از پست مستقیم سرویس خاصی را به مشتریان خوش حساب خود معرفی می کنند و با گرفتن بازخورد از آن ها و تحلیل بازخورد ها به آن ها کمک می کند که بهترین طیف کاربران را برای سرویس خود انتخاب کنند.
بیشتر کمپانی ها در جهان از پست مستقیم برای برقراری ارتباط بهتر با مشتریان فعلیشان استفاده می کنند (نگهداری). ارتباط برند به وسیله پست نامه با مشتریان یکی از موثرترین ابزارها برای تولید فضای وفاداری به برند است. برنامه های مدیریت ارتباط با مشتری نباید چشم انداز اینکه مشتریان محصولات را به صورت تصادفی بخرند، باشد بلکه باید رویکرد این که مردم می تواند مشتاق به ادامه خرید محصولات و سرویس ها باشند، باشد.
برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از خدمات یاپست با شماره ۳۲۲۸۴۰۴۷ و یا ۰۹۳۸۰۰۴۱۰۰۷ تماس حاصل فرمائید.